sreda, 28. maj 2014

8.5.2014 etapa 3 - Premilcoure – Corniolo

8.5.2014 etapa 3 - Premilcuore – Corniolo, 21 km

Start ob 7.30 uri, prihod na cilj ob 14.uri, 6,30 ure hoje, sončno.

Zjutraj sva zajtrkovala v refugiu, pospravila sva zaloge od prejšnjega dne. Jaz sem pojedel špagete s tuno, Danica kruh z maslom. Oba pa sva popila orjaško šalico kave z mlekom. Odšla sva ob 7.30 uri, z nama je šel tudi Armando. Miharu bo to etapo šla z avtom, hospitalera Carla jo bo zapeljala celo pot v Corniolo.
izhod iz vasi Premilcoure

Prva dva kilometra smo trije peregrini pešačili po asfaltu do centra vasi Premilcuoro in potem naprej proti refugiu Ca Ridolla, ki leži ob reki Rabbi kak kilometer nad vasjo. Tam je camping, restavracija, teniška igrišča, prostori za piknike v naravi. Velik kos travnika je urejen za jahanje. Pravi športni center.

agriturismo Ridolla, kjer lahko najameš konja
Od refugia naprej smo se počasi pričenjali vzpenjati po planinski poti štev. 317. Ker je včeraj močno deževalo, je bila pot mestoma zelo razmočena in blatna. Ko pa smo prišli do gozda, kjer so pred kratkim opravljali vlako podrtega drevja, je postala pot skorajda neprehodna. Vsi trije smo preskakovali luže in iskali najlažjo pot preko blata.

blatna pot ob reki
Po dobri uri hoje se je pot začela dvigati bolj strmo in blata je bilo manj. Hodili smo po poti, ki je bila bolj podobna hudourniku kot urejeni planinski poti. Povsod se je še poznalo, da je včeraj tam drla voda. Klanec je postajal vse bolj strm in počivali smo vse pogosteje. Nekajkrat smo ob poti opazili opuščene in razpadajoče hiše, zgrajene iz kamna. Najbrž gre za opuščene pastirske stane.

strm vzpon skozi gozd

Ob 12. uri smo končno prišli na vrh vzpona, na hrib z imenom Monte Merli, visok cca 1100 m. Tam smo si privoščili daljši počitek. Od Monte Merla naprej vodi proti Monte della Fratta dobro utrjena gozdna cesta. Urejeni so odtočni kanali, pot je mestoma podzidana. Vidi se, da je pred časom bila ta planina dobro obiskana. Danes pa nismo na celi poti srečali nikogar. Po dobri uri hoje po tej gozdni poti smo prišli do refugia di Fratta, vendar je bil zaprt. Gozdna pot se je še nekaj sto metrov ovijala okrog hriba Monte Guffone, potem pa se je začela počasi spuščati v dolino.

Po dobrem kilometru spusta smo zapustili gozdno cesto in se pričeli spuščati še bolj strmo po lepo označeni in dobro shojeni planinski poti štev. 267. Kmalu smo na desni pod seboj opazili par hiš naselja Valpisella. Čez nekaj minut smo se spustili iz gozda na asfaltno cesto in po dobrem kilometru hoje po njej prišli do prvih hiš naselja Corniolo. Refugio smo našli takoj, saj je tik ob cerkvici, ki je ena izmed prvih stavb, ko prideš v naselje.
naselje Corniolo

Refugio je bil nekoč hlev za mule, vendar so ga pridni domačini preuredili in je sedaj kar lepo urejen za pohodnike. V pritličju je kuhinja s plinskim štedilnikom in gašperček na drva za ogrevanje. Refugio nima stalno prisotnega oskrbnika, zato je tam nastavljena blagajna, v kateri smo pustili po 8 eur za vsakega. V kraju sta dve restavraciji (ristorante Pini in ristorante Da Gigino), ki ponujata menu peregrino za 12 evrov. Trgovina je odprta le v času med 7.30 in 12.30, kar je za nas romarje žal manj uporabno. V vas pridemo prepozno, pa tudi zjutraj ob času odpiranja večinoma že odrinemo na pot. Jutri bo etapa dolga vsaj 9 ur, zato bomo morali kreniti na pot res zgodaj. Čaka nas vzpon od 600 na 1500 m in ponovno spust na 700 m nadmorske višine.